Ce drepturi ai atunci cand calatoresti in Europa cu o agentie de transport persoane

  • Ce drepturi ai atunci cand calatoresti in Europa cu o agentie de transport persoane

    Ce drepturi ai atunci cand calatoresti in Europa cu o agentie de transport persoane

    Ca cetatean al Uniunii Europene ai multe drepturi de care beneficiezi, in foarte multe domenii, inca din martie 2013. Unul dintre aceste domenii este transportul de persoane. Politicile stabilite de UE au rolul de a asigura un transport persoane sau bunuri  eficient, fluid si in siguranta.  Multe persoane nu isi cunosc drepturile atunci cand calatoresc in UE, asa ca le vom prezenta in articolul acesta.

    In primul rand, toti pasagerii unei companii de transport persoane, inclusiv cei cu mobilitate redusa sau cu dizabilitati, au aceleasi drepturi atunci cand calatoresc cu autocare sau microbuze in UE. In general acestea se aplica celor care calatoresc mai mult de 250 de km:

    • nicio persoana nu poate fi discriminata direct sau indirect pe baza nationalitatii sale atunci cand doreste sa achizitioneze un bilet;
    • in situatii de anulare sau intarziere mai mult de 90 de minute a unei curse de autocar sau microbuz in cazul unei calatorii ce dureaza mai mult de 3 ore, trebuie sa se acorde pasagerilor dupa caz, gustari si apa.
    • garantia returnarii banilor biletelor sau redirectionarea catre alta cursa in caz de anulare sau intarziere mai mult de 120 de minute decat timpul initial estimat al plecarii; redirectionarea catre alt autocar sau microbuz trebuie sa se faca fara cost extra, in conditii similare celor pentru care ai platit;
    • compensarea a 50% din pretul biletului pentru intarzieri mai mari de 120 de minute de la timpul initial al plecarii sau anularea calatoriei fara redirectionarea pasagerilor catre alt mijloc de transport;
    • indiferent ca este vorba de anulare sau intarziere a calatoriei, pasagerii au intotdeauna dreptul de a primi informatii adecvate privind situatia in desfasurare;
    • despagubirea pasagerilor in caz de ranire in urma unui accident rutier.

    De asemenea, ai dreptul la o compensare din partea companiei de  transport persoane daca bagajul tau sau alte lucruri ce-ti apartin sunt pierdute sau deteriorate intr-un accident, dar numai intr-o calatorie pe termen lung. Regula nu se aplica daca pierderea bagajelor au avut loc din vina ta.

    In caz ca drepturile tale nu au fost respectate poti depune o plangere companiei de transport persoane in termen de 3 luni de la data cand evenimentul a avut loc. Compania de transport trebuie sa iti raspunda plangerii in termen de 30 zile.

    Leave a comment

    Required fields are marked *